Ναυάγιο S/S KINGSTON
Το “Kingston” κατασκευάστηκε στο Sunderland από την εταιρεία Oswald Shipbuilding και καθελκύστηκε στις 16 Φεβρουαρίου 1871. Το περιέγραφαν ως το «Σιδερένιο Βριγαντίνο» και αποτελούσε ένα από τα σχετικά καινούρια μοντέλα πλοίων με ένα φουγάρο και δυο κατάρτια.Κινούμενο με μια δικύλινδρη ατμομηχανή διπλής εκτόνωσης, το “Kingston” μπορούσε να φτάσει μέχρι 11 κόμβους ταχύτητα. Ήταν φορτηγό πλοίο και είχε 78 μέτρα μήκος, 10 μέτρα πλάτος και 6 μέτρα βύθισμα.
Πώς ναυάγησε
Το πρωί της 20ης Ιανουαρίου 1881, ο καπετάνιος Cousins, που ήταν υπεύθυνος του “Kingston”, σάλπαρε από το Λονδίνο με προορισμό το Άντεν. Ταξιδεύοντας μέσω της Μεσογείου και της Διώρυγας του Σουέζ, έφτασε τελικά στο Σουέζ στις 20 Φεβρουαρίου 1881. Ο Cousins αποφάσισε να είναι αυτός ο υπεύθυνος του πλοίου όσο ταξίδευε στα στενά του Σουέζ. Δεν είχε ξεκουραστεί καθόλου ενώ συνέχιζε να ελέγχει και την παραμικρή λεπτομέρεια της πορείας του “Kingston” σε κάποια πολύ επικίνδυνα νερά. Μετά από ώρα και ενώ το πλοίο πλησίαζε στα ανοιχτά της Ερυθράς Θάλασσας και ήταν σκοτάδι, ο Cousins θεώρησε ότι οι άμεσοι κίνδυνοι είχαν ξεπεραστεί και γι’ αυτό πήγε να ξεκουραστεί. Έδωσε κανονικά τις απαραίτητες και ακριβείς οδηγίες στον Αξιωματικό Α και αποσύρθηκε στην καμπίνα του. Άλλωστε, είχε παραμείνει ξύπνιος για σχεδόν δυο μέρες.Στις 22 Φεβρουαρίου, τις πρώτες πρωινές ώρες, το “Kingston” προσέκρουσε στο βράχο Shag. Πολύ γρήγορα, ο καπετάνιος είχε επιστρέψει στη γέφυρα και πήρε την κατάσταση στα χέρια του. Επί δυο μέρες το πλήρωμα πάλευε να κρατήσει το “Kingston” στην επιφάνεια, αλλά ήταν μάταιο. Γνωρίζοντας ότι η βοήθεια δεν θα αργούσε να φτάσει, ο Cousins παρέμεινε στο πλοίο μέχρι και την τελευταία στιγμή πριν αρχίσει ξαφνικά να γέρνει στην πλευρά της πλώρης. Έπειτα, το πίσω μέρος του πλοίου γλίστρησε από το βράχο και σύντομα φαίνονταν μόνο τα κατάρτια του πλοίου κοντά στα οποία βρέθηκαν ο καπετάνιος και το πλήρωμα περίπου δυο ώρες αργότερα. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί ή ανθρώπινες απώλειες.
Πηγή: Διαδίκτυο